close

Jewel - Stand

Walk in a corner shop
See a shoplifting cop
See the old lady with a gun
See the hero try 2 run
Nothing's what it seems, I mean
It's not all dirty, but it's not all clean

There's children paying bills
There's monks buying thrills
There's pride for sale in magazines
There's pills for rent 2 make u clean
Marvin Gaye, there's no brother, brother
Woody Guthrie's land can't feed Mother

Mothers weep, children sleep
So much violence ends in silence
It's a shame there's no one 2 blame
For all the pain that life brings
If u will just take me It might just complete me
And together we can make a stand

A waitress brings me lunch
We meet but do not touch
On TV, D.C. is selling lies
While in the corner, King's dream dies
Go 2 the counter, pay for me and my friend
A homeless man pulls out a roll, says it's on him
The mayor has no cash
He said he spent it on hookers and hash

U will love me, I will love u


珠兒 - 真我主張

站在街角的雜貨店旁
我看到一個黑道警察
看到一位帶槍的老婦人
看到所謂的英雄想要逃跑
我的意思是 這一切都彷彿平靜無奇 
白亦非白 黑也非黑

一個小鬼在付錢
一位和尚在買春
雜誌中出售自尊
只要幾顆藥丸就可以擺平你
Marvin Gaye(美國諷刺時弊的歌手)這邊可沒有您的哥們
Woody Guthrie(美國一位工人歌手)的農場是無法養活一家老小的

在無聲之中的暴力  正默默的進行著
生命所帶來的痛苦
是無法譴責的恥辱嗎
如果你願意的話
讓我們一起站在這邊看看

服務員遞給我午餐
我與她(服務員)僅僅是如此的交情而已
看著電視中正在出售謊言
就在這個街角 再大的夢想都幻滅了
走上前去 付了我與朋友的帳單
一位無家可歸的男子捲起紙煙  嚷著
老子沒錢  前都花在婊子與鶯聲燕語中

既然如此
你可以愛我 我又有何不可!


arrow
arrow
    全站熱搜

    backsnow 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()